Jesse Luhtala eduskuntavaaliehdokkaaksi

24.1.2023

Pohjanmaan Kokoomuksen ehdokaslista täynnä!

Pohjanmaan Kokoomuksen puheenjohtaja, yrittäjä, Jesse Luhtala ja Kaskisten kaupungin hyvinvointi- ja henkilöstöpäällikkö Mari Hiltula on nimetty Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokkaiksi.

Pohjanmaan Kokoomuksen puheenjohtaja Luhtala asettui ehdolle pitkän harkinnan jälkeen. Luhtala tekee päivätyönsä perheyrityksessä sekä hänellä on merkittäviä luottamustehtäviä. Hän toimii mm. Seinäjoen kaupunginhallituksen jäsenenä, koulutuskuntayhtymän Sedun yhtymävaltuuston varapuheenjohtaja, maakuntavaltuutettuna sekä aluehallituksen varajäsenenä.

-Työn ja intensiivisen kampanjoinnin yhdistäminen tulee olemaan haastavaa, mutta nyt oli tartuttava tähän haasteeseen. Yhdessä muiden ehdokkaiden kanssa lähdemme nostamaan Kokoomusta Suomen suurimmaksi puolueeksi ja hakemaan kolmatta paikkaa vaalipiiriimme. Vasemmistohallituksen velkapolitiikalla olemme kestämättömällä tiellä ja nyt suunta on käännettävä, linjaa Luhtala.

Kaskisten kaupungin hyvinvointi- ja henkilöstöpäällikkö Hiltula tuo Kokoomuksen ehdokaslistalle vahvaa osaamista Pohjanmaan rannikolle. Suupohjan seudulle on tulossa merkittäviä investointeja, niiden toteutumiseksi tarvitaan myös kansallisia panostuksia.

-Suomi tulee rakentaa sellaiseksi, että työssäkäynti on aina kannattavaa ja siitä ei rangaista. Meidän on huolehdittava, että suuryritysten kannattaa investoida Suomeen, joka synnyttää ympärilleen pienempiä yrityksiä luoden työllisyyttä ja talouskasvua, tiivistää Hiltula.

Kokoomuksella on nyt ehdokaslista täynnä.

-Ehdokaslista on monipuolinen kokonaisuus, joka edustaa koko vaalipiirin alueita ja listalla on kattavasti eri ikäluokkien edustajia. Tavoitteemme on saada vähintään kolme kansanedustajaa Kokoomukselle, päättää Pohjanmaan Kokoomuksen toiminnanjohtaja Riikka Varila.

Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokkaita ovat:

Mari Hiltula, Kaskinen