Kuntavaalit 2021

Suomen tärkeimmät vaalit - Lähde ehdokkaaksi 2021 kuntavaaleihin Seinäjoella

Meillä kaupungissa tehdään arkeemme kaikkein suorimmin vaikuttavat päätökset. Koronakriisin jälkeen meitä odottaakin valtava hyvinvoinnin uudelleenrakennusurakka – nyt jos koskaan on tilausta näkemyksellisille ja vastuuntuntoisille päättäjille ja uusille ideoille. Haluatko olla mukana vaikuttamassa Seinäjoen tulevaisuuteen?

Tula mukaan ja lähde ehdokkaaksi Suomen tärkeimpiin vaaleihin.

Tule mukaan tekijäjoukkoomme!

Mika Soivio

linja-autonkuljettaja

Kaupunkiliikenne sekä kaiken kokoiset ja – ikäiset ajoneuvot kuuluvat työhöni ja harrastukseeni. Olen toiminut kotikuntani poliittisessa päätöksenteossa nyt jo 12 vuotta ja aion asettua ehdolle edelleenkin. Parhaimmillaan kunnalliset luottamustoimet avaavat silmät näkemään asioiden moninaisuuden ja pienienkin päätösten tärkeät kustannusvaikutukset. Samalla, kun olen saanut ajettua tärkeitä yhteisiä asioita eteenpäin olen saanut tuoda niihin myös omien kiinnostusten kohteiden näkökulman. Olen saanut oppia kompromissien teon tärkeyden ja oppinut kunnioittamaan myös muiden mielipiteitä, koska koko politiikkahan perustuu erilaisille mielipiteille. Suosittelen sinullekin ehdolle lähtemistä, koska huolimatta lukuisista kansalaisvaikuttamisen kanavista, kunnalliset luottamustehtävät ovat se suorin ja tehokkain tapa vaikuttaa, oikeasti!

Keijo Tauriainen

hallintojohtaja, yrittäjä

Olen 30 vuoden ajan toiminut monipuolisesti erilaisissa vapaaehtoistehtävissä suuren kansanterveysjärjestön puheenjohtajana ja aluetoimijana, junioriurheilussa joukkueenjohtajana, valmentajana ja huoltajana, ammattiyhdistysliikkeen toimijana kuin erilaisissa vapaaehtoistoiminnan järjestöissä ja yhdistyksissä vapaaehtoistyöntekijänä. Keskeinen asia on ollut koko ajan halu auttaa toisia. Se on tarjonnut antoisan maailman oman päivätyön oheen. Lasten lennettyä kotipesästä maailmalle tuli tyhjyys ja halu olla aktiivinen siten, että mitä jos lähden mukaan poliittiseen toimintaan. Kokoomuksen yksi sloganeista ”Vastuu alkaa siitä, että välittää” on aina tuntunut omalta. Lähdin mukaan kuntavaaliehdokkaaksi edellisiin vaaleihin. Enkä ole katunut päivääkään. Politiikassa toimii ihan tavallisia ihmisiä eri taustoilla ja yhteinen toiminta on ollut mukavaa ja on tutustunut hienoihin ihmisiin. Luottamustoimissani olen saanut hyödyntää hallinnollista ja juridista osaamistani toimiessani kunnallisten yhtiöiden hallinnoissa ja käräjäoikeuden lautamiehenä. Lisäksi olen ollut aktiivinen Kokoomuksessa ja saanut kehittää Kokoomuksen järjestötoimintaa valtakunnallisesti. Toimin myös sivutoimisena yrittäjänä. Arvostan todella omien kokemusten kautta jokaista yrittäjää. Politiikka on meille kaikille yhteisten arkisten asioiden hoitamista yhdessä toisten kanssa. Se on kuulkaas aika hieno juttu!

Matti Kuvaja

yrittäjä, kiinteistönvälittäjä

Positiivisin mielin lähdin kunnallispolitiikkaan ja kokoomuksen järjestötyöhön vuonna 1973. Valtuustossa olen saanut vaikuttaa yli 20 vuotta ja eri lautakunnissa saman ajan. Kehitysvammaiset ovat olleet minulle sydämenasia vuodesta 1995. Nyt olen Eskoossa valtuuston pj. Seinäjoen Energia Oy:n myynnin estäminen on suurin asia valtuustossa, jossa toimin aktiivisesti ja näkyvästi. Saamme ostaa edullista sähköä omasta sähköyhtiöstä. Seinäjoen Kokoomus ry:n kunniapuheenjohtajana olen ylpeä siitä aktiivisesta kokoomustyöstä mitä Seinäjoella tehdään. Vaalivoittoa lähdetään yhdessä tavoittelemaan ja siihen uskon. Lähde mukaan ehdokkaaksi – yhdessä olemme enemmän.

Jarkko Panu

Rakennustarkastaja / Yrittäjä

Lähdin mukaan kunnallispolitiikkaan koska näen, että kunnallisessa päätöksenteossa voisi tehdä asioita toisin. Olen kaivannut itselleni sopivaa, maalaisjärjellä ajattelevaa ehdokasta, jolla olisi samansuuntaisia ajatuksia kuin minulla. Olen aina pitänyt haasteista, joten ryhdyin itse tuumasta toimeen ja lähdin mukaan.

Minulle tärkeitä asioita ovat mm. yrittäjyys sekä kolmen lapsen isänä, perheiden hyvinvointi, Yrittäjätaustaisena ja politiikasta kiinnostuneena haluaisin tuoda omaa osaamista ja ideoita kunnallispolitiikkaan.

Vanhoja toimintatapoja ei tule täysin unohtaa, mutta niitä tulee kehittää ja olla avoin uusille mahdollisuuksille. Kaupunkilaisten kehitysideoita tulee nostaa rohkeasti esille ja kokeilla niiden toimivuutta. Asioita voi tehdä tehokkaammin, järkevämmin ja laadukkaammin.

Asioita ei vain tapahdu, ne pitää tehdä.

Näen, että kokoomuksessa on vahvaa, pitkän poliittisen uran omaavia osaajia sekä nuoria innokkaita tekijöitä joiden yhteistyöllä saamme kehitettyä Seinäjokea vieläkin paremmaksi paikaksi asua ja elää.